Følg

Feilkoder Telsys ipFaks+

Her kommer en liste over de mest vanlige feilmeldingen på Telsys vFax

  • 0 - Ingen Feil
  • 100 - Opptatt
  • 102 - Opptatt, Ved opptatt vil systemet automatisk prøve å ringe tilbake ett antall ganger. Dette kan stilles etter ønske. Standard er 3 forsøk med 1 min. mellomrom
  • 200 - Ingen Svar
  • 202 - Ingen Svar. Feilsøking: Ring telefonnummeret med en vanlig telefon for å høre at det svares med en fakstone.
  • 300 - Kan ikke nå destinasjon
  • 301 - Uventet feil, Dette skal være en midlertidig feil. Kontakt support om feil vedvarer.
  • 303 - Ugyldig telefonnummer eller sperret nummer. Bruk en vanlig telefon for å væreifisere at man kan ringe nummeret. Kontakt support om det oppnås kontakt med faksmaskin. Normalt skyldes denne feilen at man benytter feil nummer
  • 304 - Ugyldig nummer
  • 305 - Feil nummer, feil destinasjon eller netverksfeil
  • 306 - Desitnasjon er midlertidig uttilgjengelig
  • 307 - Netverk er opptatt eller mottager legger på samtalen. Feilsøking: Ring nummer fra en vanlig telefon
  • 400- 405 Feil på linje, prøv igjen
  • 500 - 502 Mottager legger på samtale
  • 600 - Ingen faks detektert, sannsynligvis en stemme som svarer.
  • 700 - Feil i fakstransmisjon
  • 701 - Uventet feil, bør være midlertidig, kontakt support om feil vedvarer
  • 702 - Får ikke satt opp faks mot mottagers faksmaskin. Feilsøking: Sjekk at mottager ikke har faksmaskin tilkoblet ip-telefoni tjeneste. Pakketap fører til at man ofte har problem å koble opp fakssamtaer
  • 705 - Mottagers faksmaskin bekfrefter ikke mottag av faksside. Kan ikke sende på nytt.
  • 706 - Mottagers faksmaskin bekredter ikke mottag av faks. Feilsøking: Manuelt kontrollere om mottaker har motatt faks
  • 707 . Klarer ikke å bli enig med mottager om oppløsning eller sideformat
  • 708 - Mottagers faksmaskin avsluttet samtalen uventet
  • 709 - Ved sending av faks stoppet mottager å besvare samtaler, sannsynligvis linjefeil hos mottager
  • 711 - Feilet å sette opp samtale fordi begge terminaler kun vil sende
  • 712 - Dårlig linjekvalitet
  • 800 - 900 System eller protokoll feil. Kontakt support
  • 1000 - Avbrudd av systemet, Skyldes normalt at faks har ligget i kø for lenge, eller annen feil. Kontakt support.
  • 1300 - Kan ikke konvertere dokumet til faksformat. Sjekk at man kan åpne vedlegget man sender i standard programm som word, excel, powerpoint eller pdf. Ved feil prøv å lagre og sende faks som pdf.
Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

Levert av Zendesk