Her kommer en liste over de mest vanlige feilmeldingen på Telsys vFax
- 0 - Ingen Feil
- 100 - Opptatt
- 102 - Opptatt, Ved opptatt vil systemet automatisk prøve å ringe tilbake ett antall ganger. Dette kan stilles etter ønske. Standard er 3 forsøk med 1 min. mellomrom
- 200 - Ingen Svar
- 202 - Ingen Svar. Feilsøking: Ring telefonnummeret med en vanlig telefon for å høre at det svares med en fakstone.
- 300 - Kan ikke nå destinasjon
- 301 - Uventet feil, Dette skal være en midlertidig feil. Kontakt support om feil vedvarer.
- 303 - Ugyldig telefonnummer eller sperret nummer. Bruk en vanlig telefon for å væreifisere at man kan ringe nummeret. Kontakt support om det oppnås kontakt med faksmaskin. Normalt skyldes denne feilen at man benytter feil nummer
- 304 - Ugyldig nummer
- 305 - Feil nummer, feil destinasjon eller netverksfeil
- 306 - Desitnasjon er midlertidig uttilgjengelig
- 307 - Netverk er opptatt eller mottager legger på samtalen. Feilsøking: Ring nummer fra en vanlig telefon
- 400- 405 Feil på linje, prøv igjen
- 500 - 502 Mottager legger på samtale
- 600 - Ingen faks detektert, sannsynligvis en stemme som svarer.
- 700 - Feil i fakstransmisjon
- 701 - Uventet feil, bør være midlertidig, kontakt support om feil vedvarer
- 702 - Får ikke satt opp faks mot mottagers faksmaskin. Feilsøking: Sjekk at mottager ikke har faksmaskin tilkoblet ip-telefoni tjeneste. Pakketap fører til at man ofte har problem å koble opp fakssamtaer
- 705 - Mottagers faksmaskin bekfrefter ikke mottag av faksside. Kan ikke sende på nytt.
- 706 - Mottagers faksmaskin bekredter ikke mottag av faks. Feilsøking: Manuelt kontrollere om mottaker har motatt faks
- 707 . Klarer ikke å bli enig med mottager om oppløsning eller sideformat
- 708 - Mottagers faksmaskin avsluttet samtalen uventet
- 709 - Ved sending av faks stoppet mottager å besvare samtaler, sannsynligvis linjefeil hos mottager
- 711 - Feilet å sette opp samtale fordi begge terminaler kun vil sende
- 712 - Dårlig linjekvalitet
- 800 - 900 System eller protokoll feil. Kontakt support
- 1000 - Avbrudd av systemet, Skyldes normalt at faks har ligget i kø for lenge, eller annen feil. Kontakt support.
- 1300 - Kan ikke konvertere dokumet til faksformat. Sjekk at man kan åpne vedlegget man sender i standard programm som word, excel, powerpoint eller pdf. Ved feil prøv å lagre og sende faks som pdf.
Kommentarer