Zimbra har et innebygget spamfilter som filtrerer inngående eposter basert på en rekke parametre i kildekoden på eposten. Mange av disse parametrene er definert av globale spamlister, som "lærer" seg hva som bør tolkes som spam eller ikke. Du som bruker kan også "trene" spamfilteret ved å flytte spam-epost over i søppelpost - mappen. Dersom samme avsender eller type innhold flyttes til søppelpost - mappen mange nok ganger, vil spamfilteret etterhvert forstå at dette virkelig er uønsket epost.
Som bruker kan du også overstyre dette ved å gå til "innstillinger" -> E-post og scrolle ned til "Alternativer for søppelpost". Epostadresser du legger til i svartelisten (blokker meldinger) vil ikke bli levert til din innboks selv om de ikke oppfattes som spam av spamfilteret, og epostadresser du hvitlister (tillat meldinger) vil bli levert selv om spamfilteret ønsker å stoppe de.
Ok, nyttig, men jeg har fulgt denne oppskriften i et år og spam bare tiltar. Syns det er vanskelig
Ønsker fjernhjelp til dette.