Følg

Svart- og hvitlisting av epostadresser

Zimbra har et innebygget spamfilter som filtrerer inngående eposter basert på en rekke parametre i kildekoden på eposten. Mange av disse parametrene er definert av globale spamlister, som "lærer" seg hva som bør tolkes som spam eller ikke. Du som bruker kan også "trene" spamfilteret ved å flytte spam-epost over i søppelpost - mappen. Dersom samme avsender eller type innhold flyttes til søppelpost - mappen mange nok ganger, vil spamfilteret etterhvert forstå at dette virkelig er uønsket epost. 

Som bruker kan du også overstyre dette ved å gå til "innstillinger" -> E-post og scrolle ned til "Alternativer for søppelpost". Epostadresser du legger til i svartelisten (blokker meldinger) vil ikke bli levert til din innboks selv om de ikke oppfattes som spam av spamfilteret, og epostadresser du hvitlister (tillat meldinger) vil bli levert selv om spamfilteret ønsker å stoppe de. 

Var denne artikkelen nyttig?
1 av 1 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

  • Avatar
    Bente

    Ok, nyttig, men jeg har fulgt denne oppskriften i et år og spam bare tiltar. Syns det er vanskelig

  • Avatar
    Bente

    Ønsker fjernhjelp til dette.

Levert av Zendesk